تاریخچه و روند تولید سیر سیاه:/09109483228

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 5
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 12
بازدید سال : 350
بازدید کلی : 4986

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آسمان آبی و آدرس baghestan123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 1 دی 1400
نظرات

یا درمان عوامل چاقی از طریق چندین مکانیسم از جمله القای اشباع ، کاهش اشتها ، تنظیم متابولیسم چربی و گرمازدایی . در بین آنها ، سیر سیاه به عنوان یک ماده برجسته لیپید و کاهش دهنده وزن شناخته می شود.

سیرسیاه و خاصیت آنتی اکسیدانی آن:
سیر سیاه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی از جمله پلی فنولها ، آلکالوئیدها ، فلاونوئیدها ، S-allyl-cysteine و محصولات واسطه ای آنتی اکسیدان های مشتق شده از واکنش مایارد است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که سیر سیاه نه تنها رادیکال های آزاد را در شرایط آزمایشگاهی از بین می برد بلکه آنزیم های آنتی اکسیدانی را در داخل بدن فعال می کند.

سیرسیاه و اثر ضد التهابی آن:
التهاب فرآیندی است که سیستم ایمنی بدن ما به آسیب ، عفونت و سموم پاسخ می دهد.
التهاب نه تنها در روند بهبود و ترمیم زخم بلکه در محافظت از بدن ما از مهاجمان خارجی ، از جمله ویروس ها و باکتری ها نیز نقش اساسی دارد.
با این وجود ، التهاب مزمن ممکن است تأثیر منفی بر سلامتی ما داشته باشد که در انواع بیماری های مزمن از بیماری های قلبی گرفته تا روماتیسم و لوپوس بروز یافته است.

مصرف مواد ضد التهابی یا غذاهایی مانند اسید چرب اشباع نشده و غیر اشباع شده -۳-اسید ، چربیهای اشباع نشده اشباع ، β-cryptoxanthin ، کوئرستین ، kaempferol ، malvidin ، peonidin ، daidzein genistein ، روغن زیتون ، آب گوجه فرنگی ، گردو ، آرد , دانه کتان و گیلاس ممکن است به مبارزه با برخی بیماریهای مرتبط با التهاب مزمن کمک کنند .
اخیراً ، در برخی گزارش ها ، سیر به عنوان یک عامل برجسته در درمان التهاب و بیماری های مرتبط با سپتی سمی مطرح شده است.

عصاره سیر مانع تولید نیتریک اکسید (NO) و سیتوکین های پیش التهابی از جمله فاکتور نکروز توموری و پروستاگلاندین می شود و NO سنتاز و TNFα و بیان سیکلوکسیژناز-۲ را از طریق مکانیسم مرتبط سرکوب می کند.

اثر محافظت کننده کبدی سیر سیاه:
کبد یک عضو حیاتی است که باعث سم زدایی، بیوسنتز پروتئین و تولید بیوشیمیایی هضم می شود.
با این حال، کبد در برابر داروها، مواد شیمیایی، الکل، حلالها، عفونت و مکمل های غذایی آسیب پذیر است.
ثابت شده است که سیر سیاه از کبد در برابر عوارض جانبی محافظت می کند .

سیر-سیاه
تاریخچه و روند تولید سیر سیاه:
سیر سیاه محصولی است که در اثر تخمیر سیر معمولی در رطوبت و حرارت کنترل شده تهیه می شود.
بر اثر این روند سیر ۶۰ تا ۹۰ روز در دمای متوسط بین ۶۰ تا ۷۷ درجه سانتیگراد نگهداری می شود.
در این حالت سیر حالت ژله ای پیدا میکند رنگ آن سیاه می شود و مزه شیرینی پیدا می کند. سیر سیاه خاصیت انرژی زایی زیادی دارد و به عنوان چاشنی و طعم دهنده از آن در تهیه غذاها استفاده می شود .
این محصول برای اولین بار توسط کره ای ها برای مصارف دارویی تولید شد. ناگفته نماند از سیر سیاه در تهیه شکلات و یا نوشابه های انرژی زا نیز استفاده می شود.

درباره خواص سیر سیاه می توان گفت این محصول دارای آنتی اکسیدان هایی مثل پلی فنول ،مشتقات تترا هیدرو، ترکیبات ارگانو سولفور می باشد روند تخمیری بر روی سیر نه تنها باعث تغییر در اجزا و خصوصیات حسی نمی شود بلکه باعث افزایش فعالیت سیر سیاه میشود .

از جمله اثرات درمانی سیر سیاه و خواص سیر سیاه می توان به ضد سرطان بودند ضد چاقی بالا بردن سیستم ایمنی بدن آنتی اکسیدانی محافظت کننده از سلول های کبدی کمک کننده در درمان بیماریهای تنفسی و محافظ قوی برای سیستم عصبی انسان نام برد.
این نتایج حاصل گزارش‌های دهه های گذشته می باشد. سیر سیاه در مقایسه با سیر خام دارای طعم شیرین بافت جویدنی و بدون بو می باشد.
لازم به ذکر است سیر سیاه بسیار شباهت به سیر ترشی دارد ولی روند تخمیری سیر سیاه بسیار سریعتر و بدون استفاده از مواد افزودنی مانند سیر ترشی که با سرکه فرآوری می شود می باشد.
اکثر مردم کشورهای اروپا و آسیا با خواص سیر سیاه کاملا آشنا هستند برای همین ترجیح می دهند برای حفظ جوانی ، زیبایی ، سلامت و مقاوت بدنشان مداوم از این خوردنی عالی استفاده کنند.

 

فروشگاه پرشین خرید



تعداد بازدید از این مطلب: 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود